mandag den 4. marts 2019

Oppussing av teakmøbler

Vintage teakmøbler er ofte møbler med god design, og teak er et spesielt flott treslag, med fin lød. Her får du noen gode råd til hvordan du kan pusse opp . De finner veien fra loft, loppiser og bruktbutikker inn i stuene våre. Men hvordan hjelper man teaken tilbake til sin fordums . Bordene kjøpes i dag først og fremst i brukthandler, siden teak er regnet som en truet tresort og ikke føres av de fleste møbelhandlere.


Jeg har en stueseksjon i oljet massiv teak fra 60-tallet.

Behandling av gamle teakmøbler. Få siste nytt om interiør og oppussing fra ifi. Teak blir fort grått hvis veden ikke stelles. Den samme prosessen kan brukes på teak som er blitt svertet. Rødsprit for å sikre deg mot småbobler i overflaten (som man iblant kan få på teakmøbler ). Ved nedpussing av flater, oljebehandling eller maling kan . Har du hagemøbler i teak som er gustne og grå etter vinteren?


Da kan du behandle dem med olje. Teakmøblene designet på femti- og sekstitallet er kommet til heder og verdighet igjen.

For bare få år siden ga folk bort slike møbler, du fikk dem . I går brukte jeg et par timer på å pusse, rense og olje skjenken jeg kjøpte på loppemarkedet forrige helg. PUSSE OPP BORD: Mange har et bord som er fullt brukbart, men som trenger en liten oppussing. En smart måte å pusse opp lakkerte bor . Er det noen som har greie på ulike metoder for oppussing av teakmøbler ? Jeg synes ikke teakfargen er så fin, den er . Hage, oppussing og hus (190).


Retro skjenk i heltre og teak skråstilt midcentury scandinavian. Ganske slitent, men det blir det ordnings på! Tips til oppussing av loppemøbler. Treverk er et organisk materiale som kan være en utfordring i et marinemiljø.


Kan brukes til alt treverk utendørs. Påføres enkelt med pussegarn eller pensel. BEISPULVER VANNBASERT 10G TEAK HERDINS EKTE BEIS. Teak er et fett treslag, og de aller fleste teakmøbler er oljet. Disse møblene tar man best vare på ved å olje dem inn med teakolje en gang i året.


Selv om det har vært populært å male teakmøbler de siste årene er det ikke alle som ønsker å skjule den fine fargen de. Hvor kan man skaffe databord i teak møbler ? Må stå i stil med resten av huset.

Denne bruksanvisningen gjelder for behandling av teak og edeltre med Benar oljeprodukter. Benar-serien består av forskjellige produkter og benyttes til . Denne uken har jeg pusset opp en gammel teak kommode, som jeg har hatt. Dere som har fulgt meg en stund har sikkert sett teak kommoden jeg har. Jeg vil i hovedsak blogge om oppussing av gamle møbler og mine gjør det selv . Her var teak overflaten så fin, at jeg bare vasket med rødsprit og oljet. Ingen pussing med sandpapir.


Malte tre lag med grunning på platen for å få vekk det røde. Teak møbler er en vanlig og holdbar type møbler som oftest brukes utenfor. I hjemmet forbedring eller maskinvare butikker, kan du kanskje finne rengjøringsmidler spesielt designet for teak møbler. Nå kan du kjøpe samme middel som de profesjonelle bruker ved oppussing av teak.


Unn deg et vakkert dekk – det grå, triste teakdekkets tid er forbi.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Populære indlæg