fredag den 10. november 2017

Hengepelargonia

Planten har hengende vekst, og bladene er blankere, . Jeg har noen vakre hengepelargonia kjøpt på gartneriet i vår. Nå kunne jeg tenkt meg å ta vare på dem til neste sommer. Pelargonium kommer i mange forskjellige varianter og farger.


Dyrkningsveiledningen til hagepelargonium kan følges på de fleste punkt med noen få unntak.

Når det gjelder ferdigkjøpte hengepelargonium , klipper jeg av den øverste delen av klipsen, slik at det bare er to høyder igjen. Finnes i ulike farger og former, primært rosa-lilla-røde varianter, samt hvit. De andre fire viktigste sortsgruppene er hengepelargonia , engelsk pelargonia, duftpelargonia . Hengepelargonia er flerårig, men den tåler ikke frost så den må . Jeg har en stor hengepelargonia på verandaen - full av rosa blomster.


Er det noen som har erfaring med overvintring av disse? Har balkongkasser, og i et anfall av vill og gal kjøpte jeg i dag hengepelargonia.

Kom hjem, og så at de hadde et slags stativ rundt seg, jeg . Den er ikke påvist på hengepelargonium (P. peltatum). Det tar fra til dager fra infeksjon til de første flekkene er synlige, og ytterligere. Både blad og stilk er forholdsvis blanke og glatte. Vi har hatt dugnadar i år, og også ein minidugnad på sommaren med luking og klipping.


Elles har det gått fint med vatning og pass av hagen. En helt ordinær hengepelargonia er dette, men bestukket med rikelige porsjoner blomstergjødning og stæsjet opp med lavt, varmt kveldssollys blir den nydelig! Denne sorten heter Blizzard White. Planen var fem markblomster i fem forskjellige farger.


Rustsoppen har ikke vært påvist på hengepelargonium (P. peltatum), . Blandede farger Kunstmateriale. Vis lager totalt i din lokale butikk:. Eføylignende blader med hengende vekst.


Buskaktige planter med større blomster. Begoniasorter, hengepelargonium og pelargonium er alle planteslag som tåler noe tørke, mens tagetes og lobelia fort får bladskader ved . Slyng- eller hengepelargonia i div farger er blant mine favoritter, deretter verbena som en både kan ha som hengeplante eller i en krukke, .

Her har jeg samlet henge-pelargoniumene. Klikk på et bilde for å komme til det . Crocodile, Decora Violet, Gay Baby. JackyGaul LElegant TomCat. Patricia RioGrande, SwanlandLace.


Hageselskapet er en frivillig medlemsorganisasjon som arbeider for a bedre menneskers livskvalitet gjennom gronne opplevelser.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Populære indlæg