tirsdag den 17. april 2018

Hvem har rett på bostøtte

Du har ikke rett til bostøtte hvis inntektsgrunnlaget overstiger øvre grense for inntekter. Det gjelder uansett hvor høye boutgiftene dine er. Har husstanden lav samlet inntekt, bør du undersøke muligheten for å motta bostøtte. Du må ha høye boutgifter i forhold til inntekten.


Det er forholdet mellom inntekt og boutgifter som avgjør om du har rett til bostøtte. Inntekten din må være så lav at .

På Husbankens nettsider kan du se hvem som kan få bostøtte , hvilke krav som . Har jeg da rett til bostøtte , selv om jeg ikke har barn. Jeg er blivende student og den leilighet som jeg bor nå er skyhøyt. Kun penger fra lånekasse dekker ikke en.


Sliter du med boligutgiftene er det mulig å søke om bostøtte. Husbanken har nemlig en egen kalkulator som viser om og hvor mye du . Hvis dette overstiger en øvre grense, har du ikke rett på bostøtte. Bostøtten avhenger av inntekt og formue til deg og dem du bor med.


Bostøtte er en behovsprøvd statlig støtteordning for deg som har lav inntekt og.

Her får du mer informasjon om hvem som kan søke om bostøtte. Alle har rett til å søke om økonomisk sosialhjelp og få en vurdering av. Jeg går på AAP, og nav har spurt om jeg trenger bostøtte. Hvem skal du kontakte hvis du har spørsmål? Kalkulatoren beregner hva du har rett til i bostøtte ut fra disse opplysningene.


Bostøtte kan du søke hvis husstanden din har lave inntekter og høye boutgifter. Her kan du sjekke om du har rett på bostøtte. De nye inntektsgrensene for bostøtte gjør at 1prosent uføre i Oslo. NAV Våler behandler søknaden, og har all kontakt med deg som søker. Det er satt øvre grenser for hvor høy inntekt du kan ha.


Hun har søkt siden januar og ikke fått noen jobb enda. Jeg mener jenta kan ha rett på bostøtte , sosialhjelp, ekstra økonomisk hjelp for å finne arbeid . Får du avslag fordi du har høy inntekt en måne blir søknaden din overført til neste måned automatisk. Formålet er å hjelpe de som har lave inntekter og høye boutgifter.


Dette gjør at flere enn tidligere vil ha rett til bostøtte. Hvem kan søke bostøtte :Alle over år kan søke bostøtte. Gjør du ikke dette, kan du miste retten til bostøtte.


Min åring som blir seinere i år legger seg kl på hverdager og 21.

Har du høye boutgifter og lav inntekt?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Populære indlæg