tirsdag den 25. juli 2017

Hvordan bore i granitt

For å se hvordan de to boreprinsippene virket i praksis, testet vi en konvensjonell. Når man skal bore i stein og betong, må man benytte et . Dermed kan du bore i porøse, men harde materialer som stein, mur og betong. Det som er interessant er hvor forskjellen ligger og hvordan de løser.


Vi har testet maskinene i betong, tegl og granitt , og med den store . Forskjellige typer stein krever forskjellige bor.

Det finnes harde steintyper ( marmor, granitt , kalksandstein og -blokker, kvartsitt og betong) og myke steintyper . Jeg er ganske fersk på dette feltet når det gjelder boring i fjell av granitt , men er over gjennomsnitt når det gjelder handyman. Kan disse brukes til å borre i stein? Hvis det er norsk granitt. Har prøvd stor kompressor og det er som å bore i loff. Elektrisk er litt svakt, det skjer nesten ingenting.


Vi testet hvor godt de klarte å bore med et spiralbor i tre. Her er tipsene for hvordan du fjerner det.

Hvordan å bore et hull i granitt. Granitt brukes ofte i interiør hjemme design, som i kjøkken benkeplater og bad. Men den har jeg sprengt ut flre kubikkmeter stein, hard granitt. Med kiler er det bare å borre hull der du vil ha sprekk, legge i kilene og banke i vei.


Med borhammer laget han hull som ble fylt med . Granitt er ofte brukt på kjøkken som en stilig og langvarig benkeplate overflaten. Men hvis du trenger for å montere noe til benken, så du trenger å bore direkte . Tips til hvordan jeg kan komme meg lenger inn? Jeg veit i alle fall at Hitli 5. Tilhengermontert kompressor til sandblåsing, boring og meisling i fjell og betong. Jeg har en kraftig Makita borhammer, og da jeg skulle bore noen hull i. Men eg har laga ganske mange hull både i råtefjell og granitt med . Her forklarer vi hvordan det virker. Du lurer sikkert på hvordan ? Alt du trenger å gjøre er å bore en hel del hull i fjellet, fylle disse med . Her viser vi hvordan du finner riktig bor og bits til oppgaven.


Boret brukes til å bore nøyaktige hull i tre – for eksempel til plugger.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Populære indlæg