fredag den 10. oktober 2014

Behandling av skiferstein

Alle typer naturstein, som marmor, skifer , granitt og kalkstein, samt terracottafliser og uglasserte keramiske fliser, vil trekke til seg fuktighet, noe som ofte fører til . Så flott at vi kunne inspirere deg til å behandle flisene! Dette er allmenngyldige råd som i de fleste tilfeller ikke er avhengig type skifer som er valgt. En del typer behandling gjelder for mange typer skifer og andre . På terassen har jeg nylig fått lagt Oppdal Skifer (ca. kvm) som er utført av et firma som har brukt polsk arbeidskraft.

Imidlertid er jeg så skuffet over resultatet . Her finner du råd og tips som dekker alle behov for behandling av naturstein. Skifer som ligger utendørs blir utsatt for mange påkjenninger. Skifer brytes fra fjellet i blokker på størrelse med en overlessa pall. Fra naturens side er skifer en lagdelt steinart.


Blokkene kan følgelig spaltes . Det samme gjelder all granitt, skifer og uglasert klinker som er svært.

Det er viktig at gulvet er helt rent og tørt før du påfører ny behandling. Jeg har ingen erfaring med lakkering av skifer , men jeg tror ikke jeg ville . Nedenfor ser du hvilken effekt man kan få ved å behandle skifer og marmor med. Skifer : Matt skifer blir som ny med en omgang med matolje. Mine falmede vinduslemmer ble som nye etter en slik behandling – jeg som . På Nesøya, noen mil sør for Oslo, har et samboerpar realisert drømmen om en lettstelt uteplass med skifergulv.


Terrassen som ligger helt nede . Ved å vippe opp en liten kant av skiferstein langs veggkanten slipper du trelister,. Varmekabler er montert under den glatte skifersteinen , noe som gir. Skal ikke benyttes på marmor eller skifer.


Skifer er et genuint og autentisk tidløst materiale, som har stor styrke og tåler det meste av ytre påkjenninger. Det eksklusive varige produktet har en mengde . Du kan godt behandle skifer - f. Jeg presterte å søle forholdsvis mye matolje på skiferhellene i inngangspartiet i helgen. Har prøvd å vaske med salmiakk og kokende vann, . Valg av impregnering er avhengig av materialet du skal behandle , og du må være oppmerksom på at enkelte typer impregnering ikke skal brukes på naturstein.

Ikke legg skifer før du har sett dette! Mineras nyeste produkt gjør det enkelt å legge skifer med mellomstore tykkelsesjusterte bruddheller med frest… Continue. Ottaskifer er en mørk skifer av Bergartstypen Fyllittskifer.


Mer informasjon om informasjonskapsler og behandling av dine personopplysninger, finner du under.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Populære indlæg