onsdag den 21. oktober 2015

Købestop

Nu har jeg haft købestop i tre måneder, og jeg har lært en hel del! Hvis du vil prøve kræfter med nonshopping, så læs med her. Det viste sig at købestop , fødselsdag og udsalg er en helt ufatteligt dårlig kombination. Jeg har købt nye ting for mine . Supernem ma som ikke krævede ekstra indkøb, så indtil videre klarer vi købestop uge nr.


Købestoppet har bredt sig til resten af mit liv, og har gjort hele vores familie til kritiske forbrugere, som kun køber ganske få ting, helst genbrug og generelt lever.

Eller “ købestop ” er måske mere på sin plads. Jeg må nemlig gerne bruge penge, når det er nødvendigt. Det er blevet trendy at stille sig tilfreds med det, man har. Flere og flere, især kvinder, får sig et såkaldt købestop.


De beslutter sig til ikke længere at købe nyt tøj eller småting til hjemmet, for eksempel. Overvejer du at holde købestop i det nye år? Så vær opmærksom på disse fem faldgruber.


Så lakker de dage med købestop af tøj mod enden, og jeg skal hilse og sige, at jeg har gjort nogle interessante opdagelser om mit . Jeg og min norske kollega tog en omgang købestop i de første måneder af året for at måle effekten på os selv.

Min svenske kollega sagde pænt . I dag kan man i Jyllands-Posten læse om Ida Burchardi, der afgjort er en såkaldt trend-setter eller first-mover, idet hun . En blog om købestop , tøj, mode, fashion og penge. Ideen om at stoppe med at købe tøj og ragelse jeg . Indrømmet, jeg synes der har været lidt for meget havregrød på menuen den sidste halvanden uge, hvor vi har eksperimenteret med købestop … men vi har nu. For nogle er det et par måneder, for andre et helt år. Selvom jeg ser forskellige motivationer og variationer, ser jeg denne . Intet tøj, ingen sko, ingen nye gadgets - en ny trend er kommet til Danmark fra vores nordiske naboer, nemlig købestop.


Januar og måneder frem forsøger vi os med KØBESTOP ! Vi skal starte et lille forsøg! A: Tag altid udgangspunkt i det, du har. Husk at tænke i alternativer. B: Hvis du slet ikke selv har noget, . Project Handmade - Minimalisme, hverdagsaktivisme, købestop , nøjsomhe genbrug, bevidst forbrug, hjemmelavet tøj og strik ad libitum.


Så er jeg nået til vejs ende i mit købestop -forsøg! Beløbet, jeg har sparet over de sidste måneder sammenlignet med sidste år, beløber sig til . Hvis du har mange ting, er det muligvis, fordi du indimellem køber alt for mange ting, som egentlig ikke skaber værdi for dig. En ny vej, Grønne tal, Købestop.


Non-shoppers er er mere og mere udbredt fænomen.

Da jeg første gang stødte på fænomenet for nogle år siden tænkte jeg vist . Gryden varmede op til den internationale krammedag, hvor vi krammede emner som købestop , Danske Bank, doping og snerydning. Den kaldes Non- Shopping eller Stop Shopping.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Populære indlæg