torsdag den 14. december 2017

Måla plastmatta äntligen hemma

Se hur han går till väga från början till slut. Martin Timell om hur du bäst målar om linoleummattan. Vi har ett köksgolv med en plastmatta av . Måla på plastmatta - vilken typ av häftgrund.


Förslag på alternativa ytskikt i badrum.

Länge har vi suckat över den skabbiga plastmattan i badrummet på övervåningen hemma i radhuset. Om ni minns så skrev jag mer om . En brokigt spyfärgad linoleummatta kan få vem som helst på dåligt humör. Det spelar liksom ingen roll hur fina tapeter man sätter upp och hur . Jag har fått många frågor om hur jag målade plastgolvet i tvättstugan och eftersom att jag själv fick leta hur . Vet att de har gjort det på äntligen hemma. Tror hon hade nån speciell färg,.


Målade golv, oavsett om det är trägolv eller linoleumgolv, ger liv åt ett rum.

Oavsett hur gamla och slitna golven är, får de alltid ny lyster genom färgläggningen. Renovera hemma mitt, hemmaprojekt. En sån där melerad grön plastmatta och till råga på allt så har jag under dagbarnstiden ritat två stora luffarschack. Herregu inte ska hon måla golvet heller, ett plastgolv.


Flickorna fick varsin pensel i handen och så hade vi ett riktigt teamwork där inne. Att förbereda, måla och göra allt klart tog ungefär en månad. Sååå,tanken var att kanske måla över så det blir vitt?


Har gjort det på flera golv här hemma. I denna gör-det-själv film om att måla våtrum får du några goda råd om hur du lyckas på det bästa sättet. Hela nedervåningen är täckt med en ful gammal plastmatta - den måste ju bort! Om man har en plastmatta så är rådet att inte måla , antar att det inte alls blir bra då. Pic: Lånade från TV Äntligen hemma ! Man ska aldrig måla på plastmatta tyvärr.


Detta gör att det inte är att rekommendera att måla dessa. Det är tyvärr ingen snyggt klinkersgolv, utan en tokful brun plastmatta. Såg det på Äntligen hemma för ungefär två-tre livstider sedan.

Fick iden från Äntligen hemma. Ska du själv måla om där hemma ? Här är målarknep som ger dig lika bra resultat som yrkesmålaren. Kika in hemma hos inredaren och tv-stjärnan Hanna Wessman. När jag var tretton hade jag en lila plastmatta i mitt rum, lila väggar och taket var knallgult.


Har funderat på att lägga någon typ av trall (såg man väl på Äntligen hemma eller nåt liknande). Flytspackla och måla med golvfärg. Det kan gå men att måla plastgolv kräver grundligt förarbete, så kanske ska du tänka.


Vill du ha fler tips på hur du gör det fint och trevligt hemma ? Att måla ett rutigt golv är faktiskt lättare än många tror. Här bjuder Äntligen hemma på tips som ska hjälpa dig lyckas. Dessutom kommer konstnären Annika Mikonen måla akvarellmålningar av lammen. Vi försöker målmedvetet göra Stora Skuggans värdshus .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Populære indlæg