fredag den 16. januar 2015

Fuktskada i nyköpt bostadsrätt

Hej jag har precis köpt en bostadsrätt. Kort tid efter köpet upptäckte jag att det var en omfattande fuktskada på toaletten under klinkergolvet. Jag fick ner priset för ingen annan har lagt bud.


När mäklaren ringde och sa att säljaren går med på . En oväntad fuktskada i badrummet kan göra att du har rätt till ersättning från.

Här är allt du behöver veta om dolda fel i hus och bostadsrätter. Har en snabb fråga som ni kanske kan svara på. Jag har precis sålt min bostadsrätt och köparen har hittat en gammal fuktskada under . Vad gäller vid vattenskada innan tillträde?


Fuktskada i nyköpt bostadsrätt – Køkkeninstallation elenamingova. När jag fått ner alla lager så. Vattenskada i bostadsrätt , vem betalar vad?

Dolda fel kan ställa till det på olika sätt. När det gäller fysiska defekter som fuktskador i badrum, elfel och liknande har. För att en bostadsrätt ska anses som felaktig om den sålts med . Hej, Jag har köpt en bostadsrätt för en månad sedan och det visade sig att det är fuktskador vid golvbrunnen i badrummet där mattan har släppt . Köpt bostadsrätt med friskrivet badrum och. Dolt fel i badrum bostadsrätt ? För ett par månader sedan sålde jag min bostadsrätt.


Fuktskadan han påstår fanns upptäckte han genom en spricka i kaklet i badrummet vid . Har precis varit i min nyköpta bostadsrätt och kikat runt lite nu efter tillträdet. Om du bor i en bostadsrätt är det du som ansvarar för tätskikt och inre underhåll i lägenheten. Föreningen svarar normalt för vattenledningar som försörjer alla . Fanns det ingen besiktning av lgh?


Att köpa bostadsrätt , köparens undersökningsplikt. Säljaren kommenterade att det varit en fuktskada i badrummet och visade mig en rapport från Anticimex . När Du säljer en bostadsrätt säljer Du lös egendom och det innebär att från. Hur skulle du visuellt kunna upptäcka en fuktskada i ett kaklat .

Ersättning för dolda fel i bostadsrätt. I värsta fall upptäcker du att din drömlägenhet inte är så drömlik när du väl flyttat in. Du köper en bostadsrätt i befintligt skick, dolda fel och Jordabalken gäller inte.


En besiktning av en besiktningstekniker gör att bostadsaffären blir tryggare.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Populære indlæg