torsdag den 22. januar 2015

Vannlekkasje hva gjør jeg

VANNSKADE PÅ BOLIGEN: Er du rask med å tørke vannskaden, kan du. Antallet vannskader på norske boliger er ifølge Finans Norge økende. Vi vil gjerne vite hva du mener, men husk at mange leser det du skriver. Gamle rør, feil produkt eller ufaglært arbeidskraft er blant årsakene til vannlekkasje.


Her er rørleggernes råd til hva du bør gjøre når uhellet er ute. Det handler i grunnen om å bruke sunn fornuft, sier skadeleder Helge Frøyså i If skadeforsikring.

Frøysås anbefaler de som har terreng som . VANNSKADE: Når vannet flommer ut av boligen din, er det ikke så mye annet. P Mest derfor jeg opprettet tråden, fordi jeg ikke aner hva vi skal gjøre. Forsikringselskapet mitt nekter meg erstatning, etter.


Vannlekasje fra etasjeskille, hva nå? Leier ny leilighet som har fått store vannskader. Når uhellet er ute Det er greit å være forberedt på hva man skal gjøre dersom man får en vannlekkasje eller oversvømmelse i huset. Jeg oppdaget vannlekkasje i nabohuset i julen.


Heldigvis viste det seg at det bare var utedelen av røret til utekranen det sprutet ut av.

Dette er skader det ikke føres statistikk over, fordi de ikke dekkes av en vanlig boligforsikring. Men skadene kan føre til at gulv må rives og at . Har du fått vannskader på badet? Da er det ikke sikkert forsikringen din dekker det.


Hvis badet er laget med membran og etter gjeldende regler (regner med det er våtromsnormen du tenker på), så skjer ikke vannlekkasje. Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk. Jeg leier en leilighet med mur kjeller. Nu har det kommet inn vann gjennom veggen. Jeg skal tørke det opp, men spørsmålet er hva gjør jeg mer . Ved lekkasje fra røropplegg eller avløp varsles . Sjekk hva slags vannskader forsikringen ofte ikke dekker.


Vannskader på norske hus er svært utbredt og anslag viser at vann, fukt og væte står for prosent av alle boligskader i. Denne brosjyren gir deg råd om hva du skal gjøre om uhellet rammer deg. Monusumvær i Trondheim og plutselig begynte det å dryppe vann ved pipa. Ved akutt lekkasje må beboer kontakte rørlegger umiddelbart for å begrense skaden, uavhengig av ansvarsforhold.


Vann som trenger inn gjennom tak, er nemlig ikke dekket på vanlig. Satser du på at det ikke skjer deg?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Populære indlæg