torsdag den 21. maj 2015

Fjerne pletter på teaktræ

Ikke at jeg tror der er den store forskel, men better safe than sorry. Teakmøbler kan se så fine u men skjolderne kan . En guide til lidt mere lede pletter og skjolder, har jeg lavet lige her. Der er mange måder at renovere teak på.


Det hér er bare min metode :).

Det er derfor ikke selvfølgeligt at min metode er . Jeg har i samarbejde med DBA købt disse to teaktræsborde, der trængte til en meget kærlig hånd. I kan finde kategorien, jeg søgte på HER! Vedligeholdelse af teak havemøbler øger møblernes levetid. Jeg har fundet både rulleborde, sybor barskab, kommoder og et par spejle eller tre. Teak er retro på den allerfedeste måde – og jeg elsker . Der dannes en slags blæk, som siver ned i træet og skaber grimme skjolder.


Med sprit, lighter, stålul palisanderolie og en tør klud kan du fjerne grimme pletter fra bordet eller andre lakerede overflader.

Har du en dansk teak bord , som har en eller flere mørk eller grå pletter på det fra vand spild eller en anden plet ? Dette er en sikker brand og meget nem måde . Som lovet en lille arbejdsbeskrivelse på hvordan vi fik det lille teak bord. Pletter som de her, har krævet behandlinger og hver gang har jeg . Pleje af teak havemøbler i grade AB er nemt – Havemøbler i kerneteak er. Har du mindre pletter du ønsker at fjerne kan du bruge ovenstående metode, . Bordpladen har mange pletter , både mørke og lyse. Hvide pletter på polerede borde er en landeplage.


Hej Kjeld Bjerre - jeg læser med interesse dine rå og har et forslag til en lettere løsning på problemet med den lyse plet på mahognibordet, . Begynd altid med at fjerne evt. Det er vigtigt at slibe på et større område, så man undgår en fordybning i pladen. Hver uge kommer BT TV med sjove tips og tricks til problemer, du ikke anede, du havde. Husk blot at udføre rengøringen af havemøblerne på græs, da rengøringen kan forårsage skjolder og pletter på træ eller fliser. Se her hvordan du nemt og ligetil kan fjerne pletter på dit polstrede møbel, uden at der opstår skjolder.


Ny oxal er vejen frem mod bekæmpelse af grimme metalskjolder på egetræ. Kan man fjerne ridser og glasmærker på sit teakmøbel med valnødder? Tradono tester Granny Hacket.

Får du olie, smør, fedt, margarine på tøjet under madlavning, spisning eller andet, så fortvivl ikke for pletter kan relativt nemt opløses igen. Det er grimt, og den sorte farve smitter af på bukserne. Først fjernes snavs og sorte skimmelsvamp- pletter.


Mange havemøbler især af teaktræ er tit ubehandlede, når du køber dem. På tøj: Pletter fra vandbaserede tuschpenne går af i vask. Med tiden kan møbler i teaktræ få et naturligt hvidligt skær, hvilket dog kan . Der findes forskellige typer algerens, som kan fjerne alger på.


Nogle produkter kan benyttes på både teak , fyrretræ og alle typer. Husk også, at rensemidlet kan ætse “rene” pletter på træ, så hold god .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Populære indlæg