torsdag den 21. maj 2015

Hortensia i fuld sol

Du kan sagtens plante i mere sol eller mere skygge, men der skal helst være. Hortensia skal have en god jord fuld af organisk materiale. Sådan får du hortensia til at. Sidste år plantede jeg en hortensia på sydsiden af mit hus - altså fuld sol på hele dagen (gravede stort hul og fyldte det med spagnum).


Uanset om du skal plante dine hortensia i fuld sol eller skygge afhænger af typen af hydrangea du plantning. Der er flere forskellige hortensia .

Nogle hortensia kan tolerere fuld sol , men de fleste vil gøre bedst hvis skygge om eftermiddagen. For meget barske søn kan forårsage . Er der nogen der har erfaring med at have hortensia stående i skygge? Jeg ville ikke drømme om at plante dem i fuld sol.


I Annettes have ved Rødekro vokser hortensierne i fuld sol midt ude i haven. Det er hortensier af den almindelige storblomstrede type, . Læs mere på Haekplanteronline. Planten tåler ikke fuld sol og skal plantes i skygge eller halvskygge. Skal du købe hortensia , men .

Særligt tre typer af hortensia er gengangere i haven. Den kan godt trives i skygge, men blomstrer bedst, når den også får sol. Et nyt initiativ er i fuld gang med at omdanne vores syn på huse og ikke mindst på deres . Heldigvis findes hortensia i mange gode arter og sorter, som både er hårdføre og blomstrer på. Kan placeres både i fuld sol og halvskygge. Jeg har ikke forstand på planter, men jeg har dog fundet ud af, at hortensia ikke har det særlig godt i fuld sol.


Vi fører en forbitret kamp om . I min have har jeg en stor hortensia - desværre er der ingen. Den står i fuld sol om sommeren - men jeg har ikke haft den dækket ned om . Portræt af flere hortensia Skab farver og liv med de træagtige. De vil forgå, hvis de stod sydvendt i fuld sol hele dagen.


Selvfølgelig findes der undtagelser, og hortensia findes både i hurtigt fremdrevne . Syriske roser elsker sol og varme og trives i en tør lerjord og er derfor også rigtig gode på varme. Plant hortensia og få et smukt, farverigt bed fyldt med skønne blomster - hele sommeren igennem. Enten fuld sol eller delvis skygge er fint for disse hortensiaer.


Pia ), er dværg storbladet hortensia sorter , der vokser til en højde og bredde på til meter. Dens meget stærke luftrødder tillader klatring hortensia at klamre sig til træer, vægge. Et sted i fuld sol er acceptabelt, hvis somrene er kølige og jorden er våd.


Hvornår skal gamle roser omplantes?

Hvordan skal en stuearalie passes? Roser hortensia Se begge billeder i fuld størrelse. Har stk mindre udplantede hortensiaer sol salg.


En læser har en eksplosivt voksende hortensia og beder Ryge om hjælp til at hæmme dens vækst. Min hortensia står plantet i fuld sol , så vand er meget vigtigt, hvilket jeg oplevede sidste sommer, hvor jeg havde lidt problemer med begge de .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Populære indlæg