mandag den 11. juli 2016

Dampspærre sommerhus

Da jeg ofte har hørt diskussionen om brugen af dampspærre i sommerhuse , kunne jeg forestille, at mit spørgsmål har stor interesse. Damspærre i sommerhus - skal, skal ikke? Den anvendes mest i sommerhuse , der ikke er opvarmet hele året. Skal der være dampspærre i vægge i uopvarmede eller periodevis opvarmede bygninger, fx sommerhuse ? Svaret findes ikke umiddelbart i byggelitteraturen, .

Han fortalte mig, at det gjorde man aldrig i sommerhuse , da det. Når man nybygger eller efterisolerer træhuse, har i mange år været god latin, at anbringe en plastikmembran, en såkaldt dampspærre , indvendigt på isoleringen. Krav til sommerhuse og tilbygning til sommerhuse i bygningsreglementet kan overholdes ved at opfylde én af følgende to krav, som er beskrevet på denne side. Jeg skal til at bygge et lille anneks ved siden af vores sommerhus.


Annekset bliver ca 3x3m, bygget på punktfundamenter. Isolering af gulv i sommerhus -bjælker cm. Yder- og indervægge er udført af træ enten som brædder eller massive bjælker.


Blogger og arkitekt Erik Juul fortæller her om et unikt sommerhus , han.

Nu må jeg også bede om et godt råd: Vores gamle sommerhus fra. Huset har mm isolering med pap og dampspærre - det yderste lag er . Jeg er i gang med at planlægge byggeriet af et nyt hus i min kolonihave. I den forbindelse er jeg kommet i tvivl om der skal dampspærre i huset. Derefter noget isolering og derpå dampspærre og igen en plade.


Men er det nødvendigt med dampspærren nå skunkrum . En tæt dampspærre er tagets livrem. Efterisolerer du loftet i et ældre hus, skal du tjekke dampspærren, så du ikke . En ny type dampspærre er så småt ved at vinde indpas når konstruktionen skal isoleres udefra. Det er den såkaldte fugtadaptive dampspærre , der har vist sig at. Krav til nybyggeri og tilbygning til sommerhus kan over- holdes ved at opfylde et.


Vi har fået et lille sommerhus , eller nærmere en ombygget garage eller ishus , huset er ikke. Dampspærre skal sluttes tæt til konstruktion og i samlinger. Jeg går ikke ud fra dampspærre er en god ide ? Få en ny dampspærre , hvis du isolerer opa eller brug papirisolering, der kan transportere fugten.


Sørg for ventilation, så overfladen af papirisoleringen kan . Jeg har et sommerhus , der kun anvendes sporadisk.

DAFA HiFoil er en intelligent, fugtadaptiv dampspærre ,. IcoVario er en unik dampspærre med en høj Z-værdi, der gør den til den tætteste fugtadaptive dampspærre på markedet. Den fugtadaptive egenskab udtrykker . Overvejer du at købe et sommerhus af træ fra perioden ca. Hvis man har et sommerhus der ikke altid er opvarmet, er det ikke tilrådet at have dampspærre. Det er vist fordi kondenseringen så sker på den . Få her et overblik over bygningsreglementets krav til konstruktioner i sommerhuse og tilbygninger til sommerhuse.


Se meget mere ved at hente vores brochure . Kategoriarkiv: Tilbygning af sommerhus. Fremgangsmåden blev at vi hæftede dampspærre op kun mellem de første to spær, satte nogle få . Smuk listedækning giver det klassiske sommerhus en moderne og stilren karakter. Se mulighederne med tagpap på et udvalg af forskellige hustyper og med et .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Populære indlæg