tirsdag den 20. juni 2017

Hardvoksolje benkeplate

Behandlingen forsegler porene i treet, . Den kombinerer alle de gode . Problemet er at han har hatt på . Vi har eik heltre benkeplate , og i utgangspunktet syntes vi den var litt. Hardvoks-olje er basert på naturlig olje og voks. Endte opp med en hardvoksolje (Osmo Topoil Naturell), som gir en lett .

Jeg ville brukt en hardvoksolje. Har brukt Osmo Topoil på bordplate selv og den virker bra. De har den på blant annet Monter. Osmo hardvoksolje er kjempefin, enkel å påføre og vedlikeholde. Karlby fra Ikea, 3mm eikelag på.


Skal du olje en benkeplate ? Se filmen vår som viser hvordan du løser oppgaven trinn for trinn. Den trenger dypt inn i treverket og lager en microporøs overflate.

Manges førstevalg til oppfriskning og vedlikehold av ”solbrunet” panel, og de. En velpleid heltre benkeplate kan bidra til å smykke kjøkkenet og løfte rommet visuelt. Men som kjent - det er bare diamanter som varer evig.


Alle underlag skal først renses med TreStjerner Gulvrens. Tidligere hardvoksoljede flater mattslipes med . Med ny parkett kom ønsket om å bytte ut oljet benkeplate og bord som. På benken ble det to strøk hvit hardvoksolje , men ble litt vel hvitt, og . Lekker skreddersydd benkeplate i 40mm sort eik. Benkeplate i stein som har fått seg en kakk kan bli skikkelig skarp, man. Et griselekkert bord blir det, sluttbehandlet med flytende hardvoksolje.


Kjøkkenfornyelse med egeninnsats, ny benkeplate , malte fronter og nye hyller. Deretter to-tre strøk hardvoksolje for glatt overflate. Hei, jeg skal fjerne linolje fra en kjøkken benkeplate i eik, hva er best å bruke til det? Her er vi bare innom for å fjerne . Liberonoljen er som nevnt meget bra.


Men jeg ville ikke satt min benkeplate inn med den fordi jeg synes den blir veldig gul på eik. Er eikemøblene blitt gulere?

Det er trolig lakken eller oljen som gjør det. Møblene kan friskes opp med ny overflate. Vi skal pusse opp kjøkkenet og lurer på hva vi skal gå for av benkeplate.


Stein blir for dyrt tror jeg så jeg regner med vi går for ei heltreplate.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Populære indlæg