mandag den 26. juni 2017

Guldranke formering

Man kan lade stiklingerne stå i van til de har slået ro . Bladene hos guldranke er hjerteformede og bliver større og større med. FORMERING : Skudspidsstiklinge kan rodslå om foråret, enten i vand eller jord ved . Men et par blade på og sætter den i jorden, så vil de slå . At stiklinge formere, så kaldt vegetativ formering er helt enkelt.

Stammestiklinger er et stykke af . Når Efeutute er en slyngplante, der bruger deres luftrødder af træer og andre rekvisitter til høje højder. Læs her mere om hvordan du kan få dine blomster og planter til at formere sig. Før havde begge planter samme navn,.


Planten er meget let at formere med stiklinger. Nov Denne hvidgulbrogede variant af guldranke , Epipremnum pinnatum, findes også i ren grøn og med gule aftegninger. Læs om dens flersidede egenskaber og find en plejevejledning her, hvor jeg viser . Mar GULDRANKE (epipremnum aureum) og andre nært beslægtet med denne klatrende skønhe som tåler skygge, og kan blive imponerende .

Oct En guldranke er en nem plante at holde derhjemme. Den kan leve af høj luftfugtighe men også nemt klare sig i tørre rum. Stikning i salgspotten i letkalket og gødet . Fakta om min Philodendron Atom - bl. Feb Jeg har fx lavet en ny plante af en guldranke , som min mor havde i min ungdom, og som snoede sig hele vejen rundt i mine forældres stue. Så længe der er tale om et stykke af stammen til formering.


Her er en guldranke , Scindapsus aureus, som jeg reddede, da nogen havde . Jul På min liste havde jeg som første prioritet skrevet sommerfugle palme, guldranke og svigermors tunge også kaldet bajonet plante. Som skjul kan anvendes korkbarkstykker eller. De forskellige arter kan yngle ved en alder på . Jun Ficus pumila, guldranke , philodendron og lignende. Produceres i forskellige farver, former og størrelser. Formering , yngelpleje og eventuel neutralisation.


DIY guide til vegetativ formering. Følger du tendserne i boligindretningen, er du nødt til at have en Pilea. Den søde plante med de fine runde blade har taget sit indtog i den nordiske indretning.

Kravle planter: Hængefigen (Ficus pumila), Efeu, guldranke (Epipremnum pinnatum ). Guldranke - Scindapsus aureus.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Populære indlæg