onsdag den 28. juni 2017

Fuktskada hyresrätt

Om du drabbats av en vattenskada i din lägenhet kan du få ersättning från hemförsäkringen, både för skador på lös egendom och för . Rättigheter som hyresgäst vid fuktskada. Tog ett bad häromdagen, och när jag tappade ur vattnet blev golvet översvämmat. Vattenskada i hyresrätt - vem är skyldig att ordna. Jag misstänker att det är mögel i min lägenhet.


Börja med att själv försöka få.

I mitt fall så har jag ev upptäckt mögel i ena badrummet. Kan ens värd neka och göra vid skadan som uppstått? Om grannen har fuktskada kan det synas på ditt tak.


Tänk på det här: – Ge akt på fläckar i taket och kontakta värden direkt om du misstänker fuktskada. Väloljade politiker fattar inte allvaret. Rätt kylväska till picknicken.


Oavsett om man bor i en hyresrätt eller bostadsrätt så är det fastighetsägaren som har det yttersta ansvaret att se till att bostaden håller rätt . Vi verkar ha en vattenskada i köket på vår hyresrätt. Inget stort men golvet behöver bytas.

Tydligen ett rör som det läckt från som nu ska tätas. Ett badrum med toalett (finns ingen annan toalett). Fuktskadat badrum i hyresrätt.


Kort och gott har jag haft fuktskador i min hyresrättslägenhet som lett till att jag inte kunnat använda mitt badrum i dagar, varav av dem var . Undrar om det finns ngn här som har kunskaper om detta? Vilka skyldigheter, rättigheter har man som fastighetsägare respektive hyresgäst? Du har rätt till sänkt hyra när värden renoverar din lägenhet.


Expressen reder ut vad som gäller och visar hur stor hyressänkning du kan få. Finns fuktskadan i ett hus, en bostadsrätt, eller gäller det en fuktskadad hyresrätt ? Välkommen till Allt om Juridiks quiz om hyresrätt ! Hyresrätten är ett område som de flesta av oss kommer i kontakt med någon gång i livet. Hemmet är en varm plats för vardagsliv och vila. Här samlar vi på minnen och ägodelar som vi bryr oss om.


Med vår hemförsäkring får du och din familj den . Om du misstänker att du har mögel i lägenheten är det viktigt att åtgärda det direkt. Om det inte går så är det viktigt att. Bor du i hyresrätt behöver du endast hemförsäkring.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Populære indlæg